ארכיון עבור ינואר, 2012

חיים רק פעם אחת

חיים רק פעם אחת מאת ד"ר גוין סאס בהוצאת הספרים אוריון, הוא ספר חדש וייחודי הכולל המלצות לשיפור החיים, לאושר והמעניק לקוראים תובנות ואמצעים לחיים טובים, מלווה בהנחיות ובעצות, הומור ורגש. חיים רק פעם אחת הוא ספר מרגש ומיוחד במינו, המרכז תובנות  לחיים בעלי משמעות. סיפור המסגרת לקוח מהחיים: מחלה של הורה, הקשיים והמשברים הנלווים אליה ודרכי ההתמודדות איתה. הספר מציג מחקרים ומאמרים מקצועיים ומציע דרכי פעולה והמלצות מעשיות להעצמת משמעות החיים והאושר האישי. מחבר הספר מעניק מניסיונו ומשתף בתובנות שרכש בתהליך שעבר, ומכוון את הקורא למצות את חייו כראוי.

ד"ר גוין סאס, נשוי אב ל-2, תושב הוד השרון, יליד דרום אפריקה, עלה ארצה עם משפחתו בגיל 9.  בעל דוקטורט בחינוך וניהול מטעם אוניברסיטת תל אביב. עוסק בחינוך, בפיתוח ובהעצמה של אנשים, ונחשב למרצה מבוקש בחברות ובמוסדות אקדמיים בארץ ובחו"ל. במשך שנים שימש ראש המִנהל האקדמי בשנקר, כיהן כמנכ"ל ועד ראשי המכללות ושימש דירקטור בארכיון המרכזי לתולדות העם היהודי. ד"ר סאס כיום הוא סמנכ"ל במטה של חברת כתר פלסטיק, והוא מנהל בה את תכנית המהנדסים e-Vision.

הספר מביא את קורותיה של משפחה שחיה בצל מחלה של אבי המשפחה שנמשכה 23 שנים, עם שמות והתרחשויות,  כפי שהדברים קרו. סאס מספר כי חשב שהפן האישי ייתן לקורא ממד אישי ורגשי, נוסף על התכנים הרבים שמובאים בספר.  כאשר החליט לכתוב את הספר חשב רבות על ייחודו, שכן קיימים בשוק ספרים רבים ומצוינים העוסקים בנושא זה. "הספר נכתב בהשראת המוזיקה שעליה גדלתי, ובעיקר המילים של לאונרד כהן, וכן בהשראת ספר איוב, מגילת קהלת ופרקי תהילים שאבא אהב כל כך. מספר קווי יסוד הנחו אותו בכתיבת הספר. רציתי שיהיה ספר שווה לכל נפש, שיהיה קצר, שכל מי שירכוש אותו באמת יקרא ויסיים אותו שמתי לב שספרים רבים וטובים פשוט ארוכים מדי, ובגלל קצב החיים והמחסור בזמן אנשים פשוט לא מסיימים לקרוא אותם, וגם אם הם מסיימים, הם כבר לא זוכרים את המסרים ואת התובנות שהיו בתחילתם. רציתי ספר פשוט, בשפה זורמת, עם מגוון מקורות רציניים. ספר שכולם יבינו וירגישו איתו בנוח. שילבתי ציטוטים של אנשים טובים ויקרים שריגשו אותי".

חשבתי שהפן האישי ייתן לקורא ממד אישי ורגשי, נוסף על התכנים הרבים שמובאים בספר. שילבתי בספר קטעים מסרטים, משירים ומספרים שריגשו אותי, ואני מאמין שהם יעזרו לכם להתחבר טוב יותר לתכנים שבספר. אחרון, ואולי הכי חשוב, בסיום כל פרק יש רשימת המלצות לשיפור החיים שלכם, המלצות שכבר פורסמו בחלקן בספרים אחרים,  וחלקן לקוחות מניסיוני כאדם וכמרצה בארץ ובעולם, מוסיף סאס.

יש בספר כמה תרגילים קטנים, כמה בדיחות, ייתכן שתזילו גם כמה דמעות. קִראו את הספר בנחת ובזמן סביר, עשו את התרגילים, שתפו את בני הזוג, זכרו את מה שחשוב לכם, שפרו את חייכם וחיו באושר. הברירה בידיכם. זה סיפור עצוב עם גישה אופטימית.

"המוות אינו האובדן הגדול ביותר בחיים; האובדן הגדול ביותר זה מה שמת בתוכנו בעודנו בחיים."

המשפחה חיה בצל סיוט קבוע. טלפון באישון לילה, עדכון לאיזה בית חולים נוסעים,יציאה חפוזה, טיפול נמרץ, ואדישות של רופאים. מאשפוז לאשפוז חי אביו עם חיוך תמידי על הפנים. מאין שאב את הכוח להישאר אופטימי? אולי הייתה בו סוג של הכחשה למצבו הרפואי כך גורס הבן. הכחשה שגרמה לו לתת כוח ותיקווה גם לאחרים עד הסוף המר.

בספר עצות רבות וחכמות הנוגעות כולן ברוחניות טהורה והנובעות מניסיונו העשיר של המחבר, זהו ספר רוחני במלוא המובנים שנוגע בעיקר בחיי משפחה ומוסר ומעניק לקורא אפשרות להיזכר בדברים החשובים בחייו ואיך ניתן ליישם אותם בקלות תוך התמקדות בעיקר. הספר מוקדש לאביו היקר והמיוחד.

ספר מומלץ.

חיים רק פעם אחת/ ד"ר גוין סאס

הוצאת אוריון


בישלוליאדה עם אלדו השף

בישלוליאדה עם אלדו השף מאת השף שלומי אלדו הוא ספר בישול חדש ומיוחד בהוצאת הספרים אוריון המיועד במיוחד לזמן איכות של הורים וילדים או רק לילדים עצמם, וההופך את המטבח למקום של חוויות, עשירי טעם והמשדרג את הארוחות בבית לארוחות מזן אחר ובטעמים של עוד, מזינים ובריאים.  הספר משלב סיפור מחורז לילדים עם מתכונים קלים וטעימים, בעיצוב ססגוני ועליז.

הספר הייחודי נכתב בידי השף שלומי אלדו, והבשורה שלו היא שניתן להפוך את נושא הבישול לאירוע משפחתי משותף, בקלי קלות ובצורה פשוטה ומשביעה.  הספר משופע בחרוזים ולצידם מתכונים עליזים ומעניינים כמו עוגת רכבת או מטעמים מפירות וירקות.

השף אלדו מביא עמו ניסיון עשיר בתחום הגסטרונומי. שלומי אלדו התחיל את דרכו בלימודי אומנות הבישול במלונות דן. לאחר שסיים בהצלחה, המשיך לעבוד ברשת דן עם טובי השפים בארץ ולמד מהם את רזי המקצוע. בהמשך, עבד כשף בחו"ל, שם רכש את התרבות וסגנונות הבישול השונים. כיום, אחרי ותק של 16 שנים בתחום הבישול, השף אלדו מביא עמו סגנונות בישול, ידע רב וייעוץ גסטרונומי.  השף אלדו חבר באיגוד השפים הארצי והעולמי.

השף אלדו עובד עם מוסדות חינוך, ובתחום הילדים מביא שפע רעיונות לסדנאות, ימי הולדת ייחודיים ומתוקים במיוחד, המשלבים יצירה בבישול , הומור, משחקים ועוד. למבוגרים ישנו מגוון רב של תפריטים לערב מהנה המשלב הפעלה – משחקי חברה למבוגרים בלבד, מוזיקה, ריקודים והמון הפתעות. בנוסף, אלדו השף מייעץ למוסדות ופרטיים, מלמד כיצד ניתן לשלב זמן איכות הורים וילדים, יצירה, ועשייה משותפת ולהפוך את הארוחה להרבה יותר מהנה והרבה יותר בריאה ומזינה.

השף אלדו מספר, כי גדל על ברכי המטבח התורכי. בילדותו, האכילו אותו הוריו ובני משפחתו במטעמים כמו עלי גפן ממולאים, תבשילי במיה, ממולאי ארטישוק. שניצל וצ'יפס בכלל לא היו בתפריט. לדעתו, הילדים של היום מעדיפים מאכלים בריאים ואינם מעוניינים במאכלים רוויי שמן או טבולים בצבעי מאכל.

מה עושים כאשר הילד מסרב לאכול?

השף אלדו אומר, כי כל ילד אוהב לאכול, אבל תלוי כיצד מגישים לו את הארוחה וכיצד משדרגים אותה.  כשלמדתי טבחות, דבר ראשון שלימדו אותי שקודם כל העין אוכלת.  לדוגמא, אבוקדו מטוגן. ילדי לא כל כך אהבו אבוקדו ומה שעשיתי, חתכתי את האבוקדו לפרוסות, קימחתי בקמח מתובל ביצה ופירורי לחם וטיגנתי בשמן עמוק. לאחר מכן ספחתי את השמן. ילדי אכלו את האבוקדו המטוגן עם קטשופ ומאז שהם רוצים צ'יפס אני לא יודע עם הם מתכוונים לצ'יפס אבוקדו או לתפוחי אדמה, כי הם נורא אהבו את זה.

כדאי להכין כריכים מבדחים. למרוח גבינה ולצייר עליה פרצוף בתוספות מתאימות של פלפל אדום או זיתים, כך שייווצר פרצוף. ניתן בצורה דומה להכין מטעמים צבעוניים מתירס וחסה, ירקות נוספים והכול על גבינות לבנות, שהופכות תוססות ועליזות.

צריך להוסיף הרבה פירות וירקות לילדים ולעצב אותם כך שיהיו יפים וצבעוניים ומעוררי תיאבון.   להטיל על הילדים להכין סלטים בריאים ומקושטים. כשילדים טורחים ומכינים אוכל – הם גם יאכלו אותו, בתיאבון.

אפילו פסטה כדאי וצריך להכין טרייה במכונת פסטה. המצרכים פשוטים ביותר, קמח, ביצה, והרידוד במכונה הוא עיסוק מהנה. כך גם החיתוך לתצורות שונות. רוטב עגבניות מתובל יהפוך את הפסטה הטריה לחוויה, אומר השף אלדו.

"אָכְלוּ וְשָׂבְעוּ, לָאוֹפֶה הוֹדוּ, וְלַדֶּרֶךְ שׁוּב יָצְאוּ. פָּסְעוּ בַּשְּׁבִילִים, בֵּין פְּרָחִים וּנְחָלִים, שָׁרוּ שִׁירִים וְהָיוּ מְאֻשָּׁרִים, וֶלְּׁבַסּוֹף הִרְגִּישׁוּ מְאדֹ עֲיֵפִים…  "כָּל כָּךְ קָשֶׁה לְהַמְשִׁיךְ וְלִצְעֹד", נֶאֶנְחוּ הַדּבֹ, הָעַקְרָב והקפוֹד.

וְהִנֵּה רָאוּ רַכֶּבֶת אֲלֵיהֶם בִּמְהִירוּת מִתְקָרֶבֶת, צִבְעוֹנִית כֻּלָּהּ וּמְקֻשֶּׁטֶת. הַקְּרוֹנוֹת מְצֻפִּים בִּקְרֶם וָנִיל וְשׁוֹקוֹלָד, הַחַלּוֹנוֹת – וַפְלִים מְמֻלָּאִים בקרם ורדרד, כַּדּוּרֵי שׁוֹקוֹלָד הֵם הַגַּלְגַּלִּים, כַּמָּה מַדְהִים… וְכַמָּה טָעִים… "וּוָאוּוּ! רַכֶּבֶת אֲרֻכָּה-אֲרֻכָּה, קְחִי אוֹתָנוּ לְהַרְפַּתְקָה! אִתָּךְ נִסַּע עד להרים, לִמְצֹא לָנוּ עוֹד חֲבֵרִים!"

וכאן לומדים הילדים וההורים להכין עוגת רכבת טעימה.

עקרב

חומרים נדרשים:

1 בטטה מקלפת, ירקות לקישוט: גמבה, זיתים, פלפל ירוק.

אופן ההכנה:

פורסים את הבטטה לפרוסות ומבשלים במים במשך 8 דקות. מצננים את הפרוסות ומסדרים אותן בצלחת בצורת עקרב. יוצרים עיניים מזיתים ומקשטים בגמבה ובפלפל ירוק. מפזרים מעל מעט מלח.

 

בישלוליאדה עם אלדו השף / השף שלומי אלדו

הוצאת אוריון

בישלוליאדה עם אלדו השף

 

המסע של בל

המסע של בל הוא ספר חדש וייחודי, מאת אילנית מאיר, המעניק לקוראים, ילדים וגם  מבוגרים, המלצות להגשמת חלומות ומציע דרכים כיצד להתמודד עם מכשולים. המסע של בל, ספר קאוצ'ינג לילדים בהוצאת הספרים אוריון נכתב בהשראת מותג הבובות שמייצרת, "הבובות של אילנית", ובהשראת עיסוקיה האחרים, בתחום החינוך.

העלילה מספרת על ילדה ושמה "בל" שבעקבות הפרידה מאביה לצורך נסיעה, יוצאת למסע מעניין ומרגש בחיפוש אחר שלושה מלאכים: מלאך הבריאות, מלאך ההצלחה ומלאך האושר. "בל" לומדת להתמודד עם הקשיים שבדרך ונעזרת "בקטינו הגמד" המלווה ומנחה אותה במסע. בכך, מעצימה "בל" את כוחה ומתחזקת. הספר שופע בתמונות צבעוניות המלוות בהנאה את הקורא ביציאה למסע הקסום של "בל", גיבורת הספר.

אילנית מאיר מספרת, כי המסע של בל הינו ספר המלמד אותנו להסתכל על מה שסביבנו ולהגיע לתובנה שבמרוצת הזמן ושיגרת החיים, לעיתים שוכחים אנו את הדברים המשמעותיים. ואכן, זו הזדמנות שתזכיר לכולנו מה חשוב באמת בחיינו. המסע של בל הינו סיפור מרגש בעל מוסר השכל חשוב, המוביל להערכה, העצמה ותובנה.

אילנית מאיר אומרת, כי לכל אחד מאיתנו יש חלום שנרצה להגשים, אך מה דרוש למסע וכיצד מתגברים על הקשיים? הספר המיוחד הזה מעניק לקוראים המלצות חשובות שיעזרו להם להגשים חלומות.

"בחרו מקום אליו תרצו להגיע, החלום והחזון הוא המדריך שאתכם יניע; גלו נחישות והגדירו יעדים, כך לאט לאט תתקדמו בשבילי החיים; אם בדרך פגשתם בפחד, תנו לו יד ואל תסתתרו מפניו. תגרמו לו להצטרף אליכם ולא אתם אליו; המשיכו ואספו תובנות חשובות שבדרך, הנציחו את כל ההצלחות, גם אם הן קטנות – הן בעלות ערך; גלו אחריות גם בנקודות שבירה ותמיד זכרו, כי בידינו הבחירה;  ביציאה למסע תאהבו, תשמחו ותשתדלו גם ליהנות;  והחשוב ביותר: על כל הטוב שבחייכם, לעולם אל תשכחו להודות"

אילנית מאיר, בת 32, נשואה ואם לאלמוג בן 11 וטופז בת 8, תושבת מושב נס הרים. אילנית עוסקת בחינוך לגיל הרך מזה כ-7 שנים במועצה אזורית מטה יהודה. כמו כן היא מאמנת אישית ומנחת קבוצות באמצעות תיאטרון הבובות ככלי טיפולי חינוכי. בובנאית ומתמחה בעיצוב בטכניקה ייחודית של דחיסת צמר כבשים (ליבוד).

אילנית: "העבודה שלי כיום מתרכזת בעבודה עם ילדים בני 3-7.  ההתמקצעות שלי בתחום האימון והשימוש בבובות ככלי טיפולי חינוכי, תוך השתלבות עם תוכנית משרד החינוך המורכבת והמגוונת בגן. וההתמודדויות השונות עם הילדים והוריהם, הובילו אותי לחשוב על תוכנית עבודה מקורית, ייחודית ומאתגרת. תכנית זו מותאמת לצרכי הגן, הצוות והילדים, כאשר הקו שמנחה אותי הוא שילוב בין אמנות, הנאה ולמידה".

לאחר גיבוש רעיון ואיסוף חומרים, התחילה אילנית להנחות בהתנדבות תוכנית אמנותית שבועית בגן שנקראת "החברים של אילנית". אילנית מאיר מספרת, כי תוכנית זו עוסקת בהתפתחות הרגשית והחברתית של הילדים, המאפשרת להם להתבונן במראה של עצמם, ובמקביל להביט על האחר והכול בעזרת הבובות.

אילנית מספרת כי: "תיאטרון הבובות הינו כלי טיפולי חינוכי מובנה, שבאמצעותו נפתחת לי ולילדים מניפה רחבה של פעילויות חווייתיות מתוך תחומי  החיים השונים המוכרים להם".

העבודה מול אנשים מגוונים, ילדים ומבוגרים העשירו אותה, לימדו אותה ובעיקר מילאו חלק נכבד מהתהליכים השונים, אותם עברה בחייה. השילוב בין ידע, יכולת הקשבה וארגז כלים נכון, יחד עם יכולת אלתור ואינטואיציה פנימית, חוש הומור ויצירתיות, תרמו ועוררו את הרצון והצורך ליזום ולתרום, להשפיע ולחלוק את תבונותיה וכישוריה עם אחרים. ואכן, מתוך נקודת איזון זו – נולד לו גם ספר הילדים.

הספר נכתב לפני שנתיים כשבמהלך שלבי הכתיבה והעריכה, אילנית התייעצה עם מקורביה, אנשי מקצוע מתחום החינוך ובני ביתה על התוכן והאזינה להערות והארות.

עיצוב הבובות והתפאורה הייחודית בספר, גם הם פרי יצירתה. אילנית היא ייחודית ומתמחה בעיצוב בובות ותפאורה בטכניקה של דחיסת צמר כבשים (ליבוד). תהליך עיצוב הדמויות והתפאורה לספר נמשך כ-4 חודשים. הבובות הינן ייחודיות ובעלות אופי המייחד כל אחת ומשייך אותן לעולם אחר וכך גם עיצוב התפאורה.

המסע של בל הינו ספר קאוצי'נג לילדים אשר בסיוע הבובות והנחיות הלמידה המומלצות ע"י אילנית בגוף הספר הוא הופך לכלי חינוכי ופדגוגי. הוא מקנה יכולות לפיתוח תרבות שיחה והתנהגות, כלים טובים להתמודדות עם מכשולים ותסכולים ואפילו תורם להפחתת אלימות.

אילנית מאיר מציינת, כי כל אדם יכול למצוא עצמו בספר והוא יסייע בידיו בהבנה ובסיוע בהגשמת חלומות. אין להתייאש במסע החיים, מטעימה אילנית.

 

המסע של בל / אילנית מאיר

הוצאת אוריון

 

 

 

חזור למעלה