המסע של בל הוא ספר חדש וייחודי, מאת אילנית מאיר, המעניק לקוראים, ילדים וגם  מבוגרים, המלצות להגשמת חלומות ומציע דרכים כיצד להתמודד עם מכשולים. המסע של בל, ספר קאוצ'ינג לילדים בהוצאת הספרים אוריון נכתב בהשראת מותג הבובות שמייצרת, "הבובות של אילנית", ובהשראת עיסוקיה האחרים, בתחום החינוך.

העלילה מספרת על ילדה ושמה "בל" שבעקבות הפרידה מאביה לצורך נסיעה, יוצאת למסע מעניין ומרגש בחיפוש אחר שלושה מלאכים: מלאך הבריאות, מלאך ההצלחה ומלאך האושר. "בל" לומדת להתמודד עם הקשיים שבדרך ונעזרת "בקטינו הגמד" המלווה ומנחה אותה במסע. בכך, מעצימה "בל" את כוחה ומתחזקת. הספר שופע בתמונות צבעוניות המלוות בהנאה את הקורא ביציאה למסע הקסום של "בל", גיבורת הספר.

אילנית מאיר מספרת, כי המסע של בל הינו ספר המלמד אותנו להסתכל על מה שסביבנו ולהגיע לתובנה שבמרוצת הזמן ושיגרת החיים, לעיתים שוכחים אנו את הדברים המשמעותיים. ואכן, זו הזדמנות שתזכיר לכולנו מה חשוב באמת בחיינו. המסע של בל הינו סיפור מרגש בעל מוסר השכל חשוב, המוביל להערכה, העצמה ותובנה.

אילנית מאיר אומרת, כי לכל אחד מאיתנו יש חלום שנרצה להגשים, אך מה דרוש למסע וכיצד מתגברים על הקשיים? הספר המיוחד הזה מעניק לקוראים המלצות חשובות שיעזרו להם להגשים חלומות.

"בחרו מקום אליו תרצו להגיע, החלום והחזון הוא המדריך שאתכם יניע; גלו נחישות והגדירו יעדים, כך לאט לאט תתקדמו בשבילי החיים; אם בדרך פגשתם בפחד, תנו לו יד ואל תסתתרו מפניו. תגרמו לו להצטרף אליכם ולא אתם אליו; המשיכו ואספו תובנות חשובות שבדרך, הנציחו את כל ההצלחות, גם אם הן קטנות – הן בעלות ערך; גלו אחריות גם בנקודות שבירה ותמיד זכרו, כי בידינו הבחירה;  ביציאה למסע תאהבו, תשמחו ותשתדלו גם ליהנות;  והחשוב ביותר: על כל הטוב שבחייכם, לעולם אל תשכחו להודות"

אילנית מאיר, בת 32, נשואה ואם לאלמוג בן 11 וטופז בת 8, תושבת מושב נס הרים. אילנית עוסקת בחינוך לגיל הרך מזה כ-7 שנים במועצה אזורית מטה יהודה. כמו כן היא מאמנת אישית ומנחת קבוצות באמצעות תיאטרון הבובות ככלי טיפולי חינוכי. בובנאית ומתמחה בעיצוב בטכניקה ייחודית של דחיסת צמר כבשים (ליבוד).

אילנית: "העבודה שלי כיום מתרכזת בעבודה עם ילדים בני 3-7.  ההתמקצעות שלי בתחום האימון והשימוש בבובות ככלי טיפולי חינוכי, תוך השתלבות עם תוכנית משרד החינוך המורכבת והמגוונת בגן. וההתמודדויות השונות עם הילדים והוריהם, הובילו אותי לחשוב על תוכנית עבודה מקורית, ייחודית ומאתגרת. תכנית זו מותאמת לצרכי הגן, הצוות והילדים, כאשר הקו שמנחה אותי הוא שילוב בין אמנות, הנאה ולמידה".

לאחר גיבוש רעיון ואיסוף חומרים, התחילה אילנית להנחות בהתנדבות תוכנית אמנותית שבועית בגן שנקראת "החברים של אילנית". אילנית מאיר מספרת, כי תוכנית זו עוסקת בהתפתחות הרגשית והחברתית של הילדים, המאפשרת להם להתבונן במראה של עצמם, ובמקביל להביט על האחר והכול בעזרת הבובות.

אילנית מספרת כי: "תיאטרון הבובות הינו כלי טיפולי חינוכי מובנה, שבאמצעותו נפתחת לי ולילדים מניפה רחבה של פעילויות חווייתיות מתוך תחומי  החיים השונים המוכרים להם".

העבודה מול אנשים מגוונים, ילדים ומבוגרים העשירו אותה, לימדו אותה ובעיקר מילאו חלק נכבד מהתהליכים השונים, אותם עברה בחייה. השילוב בין ידע, יכולת הקשבה וארגז כלים נכון, יחד עם יכולת אלתור ואינטואיציה פנימית, חוש הומור ויצירתיות, תרמו ועוררו את הרצון והצורך ליזום ולתרום, להשפיע ולחלוק את תבונותיה וכישוריה עם אחרים. ואכן, מתוך נקודת איזון זו – נולד לו גם ספר הילדים.

הספר נכתב לפני שנתיים כשבמהלך שלבי הכתיבה והעריכה, אילנית התייעצה עם מקורביה, אנשי מקצוע מתחום החינוך ובני ביתה על התוכן והאזינה להערות והארות.

עיצוב הבובות והתפאורה הייחודית בספר, גם הם פרי יצירתה. אילנית היא ייחודית ומתמחה בעיצוב בובות ותפאורה בטכניקה של דחיסת צמר כבשים (ליבוד). תהליך עיצוב הדמויות והתפאורה לספר נמשך כ-4 חודשים. הבובות הינן ייחודיות ובעלות אופי המייחד כל אחת ומשייך אותן לעולם אחר וכך גם עיצוב התפאורה.

המסע של בל הינו ספר קאוצי'נג לילדים אשר בסיוע הבובות והנחיות הלמידה המומלצות ע"י אילנית בגוף הספר הוא הופך לכלי חינוכי ופדגוגי. הוא מקנה יכולות לפיתוח תרבות שיחה והתנהגות, כלים טובים להתמודדות עם מכשולים ותסכולים ואפילו תורם להפחתת אלימות.

אילנית מאיר מציינת, כי כל אדם יכול למצוא עצמו בספר והוא יסייע בידיו בהבנה ובסיוע בהגשמת חלומות. אין להתייאש במסע החיים, מטעימה אילנית.

 

המסע של בל / אילנית מאיר

הוצאת אוריון